REKLAM VE TANIMLAMA BİLGİSİ POLİTİKASI

GENEL İZLEME TEKNOLOJİLERİ KULLANIYORUZ

Web sitemizi veya hizmetimizi kullandığınızda, zaman geçtikçe ve farklı web siteleri üzerinden kullanıcılar hakkında kişisel bilgiler topluyoruz. Ayrıca, aşağıda açıkladığımız üzere, bu yolla kişisel bilgiler toplayan üçüncü taraflar da bulunmaktadır. Bunu yapmak için çeşitli izleme araçları kullanıyoruz. Tedarikçilerimiz de bu araçları kullanıyor olabilirler. Bunlar tarayıcı tanımlama bilgileri ve aygıt kimlikleri içerebilir. Ayrıca web işaretleri, hızlı tanımlama bilgileri ve benzer teknolojiler de kullanabiliriz.

İZLEME TEKNOLOJİLERİNİ ÇEŞİTLİ NEDENLER İÇİN KULLANIYORUZ

Web sitelerimizde, tanımlama bilgileri de dâhil olmak üzere izleme araçları kullanmaktayız. Tanımlama bilgileri, belli web sitelerine eriştiğinizde indirilen küçük dosyalardır. Daha fazla bilgi için www.allaboutcookies.org veya www.youronlinechoices.eu adresini ziyaret edin. Bu sayfalarda ayrıca tanımlama bilgilerini nasıl yönetebileceğiniz ve silebileceğiniz açıklanmıştır. İzleme araçlarını:

  • Yeni veya eski müşterileri tanımak
  • Sitemizde kayıtlıysanız parolanızı depolamak
  • web sitemizi geliştirmek
  • Kanunlarca izin verildiği ölçüde size ilgi alanına dayalı veya hedeflenmiş reklamcılık sunmak (ilgi alanına dayalı reklamcılık için aşağı bakınız)
  • Kanunlarca izin verildiği ölçüde, zaman içinde birçok web sitesi ya da diğer platformlardaki davranışlarınızı ve gözatma faaliyetlerinizi gözlemlemek
  • Müşterilerimizin ve web sitemizi ziyaret edenlerin ilgi alanlarını daha iyi anlamak için kullanıyoruz.

BİZ İLGİ ALANI ODAKLI REKLAMCILIKLA MEŞGULÜZ

Biz ve ortaklarımız birçok web sitesinden veya diğer platformlardan zaman içinde sizinle ilgili toplanmış bilgileri kullanarak ilgi alanı odaklı reklamlar sergiliyoruz. Buna uygulamalar da dâhil olabilir.

İlgi alanı odaklı reklamcılık veya “çevrimiçi davranışsal reklamcılık”, sitemizden ayrıldıktan sonra geri dönmenizi teşvik etmek için sunulan reklamları da içerir. Ayrıca sizin alışveriş alışkanlıklarınız veya çevrimiçi faaliyetlerinize dayanarak alakalı olduğunu düşündüğümüz reklamları da kapsar. Bu reklamlar web sitelerinde veya uygulamalarda sunulabilir. Bunlar e- posta yoluyla da sunulabilir. Bu reklamları biz sunabileceğimiz gibi üçüncü taraflar da sunabilir. Bunlar bizim ürünlerimizle ya da diğer şirketlerin ürünleriyle ilgili olabilir. Hukuken gerekli olduğu hâllerde, ilgi alanı odaklı reklam yapabilmek için onay alırız.

İLGİ ALANI ODAKLI REKLAMCILIK İÇİN SİZİN HAKKINIZDA İLGİLİ BİLGİYİ NASIL TOPLUYORUZ ?

Nelerin sizinle ilgili olduğuna karar verebilmek için, bizimle, iştiraklerimizle ve diğer üçüncü taraflarla etkileşime girdiğinizde bize sağladığınız bilgileri kullanırız. Bu bilgileri yukarıda açıklanan izleme araçlarını kullanarak toplarız. Örneğin, biz veya ortaklarımız alımlarınıza veya tarama davranışlarınıza göz atabiliriz. Bu faaliyetleri kendi platformlarımızda veya başkalarının platformlarında inceleyebiliriz.

Yukarıda açıklandığı üzere, bu bilgileri toplamamıza yardımcı olan üçüncü taraflarla çalışıyoruz. Bu üçüncü taraflar isminizi veya e-posta adresinizi topladıkları diğer bilgilere bağlayabilirler. Bu geçmişte yapılmış çevrimiçi ya da çevrimdışı alımları içerebilir. Veya çevrimiçi kullanım bilgisi içerebilir.

İZLEME ARAÇLARIMIZIN BİR ÇOĞUNU KONTROL EDEBİLİRSİNİZ

Tarayıcınız size tanımlama bilgilerini kontrol etme olanağı sağlayabilir. Bunu nasıl yapacağınız tanımlama bilgisinin tipine bağlıdır. Belirli tarayıcılar, tarayıcı tanımlama bilgilerini reddedecek şekilde ayarlanabilir. İnternet tarayıcınızdan tanımlama bilgilerini etkinleştirme, devre dışı bırakma ya da silme hakkında daha fazla bilgi almak için, lütfen www.allaboutcookies.com ve www.adobe.com/devnet/security.html adresini ziyaret ediniz. Zaman zaman belli web sitelerinde kullanabildiğimiz hızlı tanımlama bilgilerini kontrol etmek için www.macromedia.com/support/documentation/en/flashplayer/help/settings_manager07.html adresine gidebilirsiniz. Neden mi? Çünkü hızlı tanımlama bilgileri tarayıcı ayarları aracılığıyla kontrol edilemez.

İzlenmeme Politikamız: Bazı web siteleri, bir web sitesine sizi izlememesini söylemenize imkân veren “izlenmeme” özelliklerine sahiptir. Bu özelliklerin tümü yeknesak değildir. Şu anda bu sinyallere yanıt vermiyoruz. Eğer tanımlama bilgilerini engellerseniz, sitelerimizdeki belirli özellikler çalışmayabilir. Tanımlama bilgilerini engeller veya reddederseniz, burada tanımlanan izlemelerin tamamı durmayacaktır.

Tercih ettiğiniz seçenekler tarayıcı ve aygıta özgüdür.

ÇEVRİMİÇİ DAVRANIŞSAL REKLAMCILIKTAN ÇEKİLME OLANAĞINIZ VARDIR

Çevrimiçi Davranışsal Reklamcılık için Öz Denetim Programı, kullanıcılara çevrimiçi davranışlarının kaydedilmesi ve reklam amacıyla kullanılmasından çekilme olanağı sağlar. Reklam amaçları için çevrimiçi davranışlarınızın kaydedilmesini istemiyorsanız, buraya tıklayınız. Yaptığınız tercihler hem tarayıcıya hem aygıta özgüdür.

SPESİFİK İZLEME TEKNOLOJİLERİ KULLANIYORUZ

Burada, bu politikanın yer aldığı sitelerde hâlihazırda kullandığımız belirli izleme teknolojileri ve tanımlama bilgileri hakkında daha fazla bilgi bulunmaktadır. Aşağıda daha detaylı açıklandığı üzere, bütün bu üçüncü taraf izleme teknolojilerini sitemizi ve ziyaretçilerimizin deneyimlerini geliştirmek için kullanıyoruz:

  • Adara

Adara’yı kullanıcıların ilgi alanlarına dayalı reklam içeriğini hedeflemek için kullanıyoruz. Daha fazla bilgi almak veya tercihlerinizi ayarlamak için buraya tıklayınız.

  • AddThis

AddThis’i, “Share This” web sitesi bağlantılarından yapılan sosyal paylaşımlar için kullanıyoruz. Bu tanımlama bilgisi kullanıcıların sosyal içerik paylaşımına imkân verir. AddThis, Çevrimiçi Davranışsal Reklamcılık amaçları için veri toplayabilir ve bu veriler kullanıcıların nereden geldiği ve kullanıcının hangi tür tarayıcı kullandığı gibi bilgiler içerebilir. Ayrıca IP adresinizi de içerebilir. Daha fazla bilgi veya tercihlerinizi ayarlamak için buraya tıklayınız.

  • AppNexus

AppNexus, görüntülü reklam faaliyetlerimizi yönetmek ve optimize etmek için kullandığımız bir görüntülü reklam pazar yeridir. Etiketler bu çevrimiçi değişim yoluyla medya reklam envanteri alım satımını kolaylaştırmamıza yardımcı olur. Daha fazla bilgi veya tercihlerinizi ayarlamak için buraya tıklayınız.

  • DoubleClick ve DoubleClick Floodlight

Floodlights, ücretli arama reklamlarımızı görüntüledikten ya da tıkladıktan sonra web sitemizi ziyaret eden kullanıcıların faaliyetlerini tespit etmemizi ve raporlamamızı sağlar. Bu, hem satış hem de sitelerimizde kullanıcı faaliyetleri açısından çevrimiçi kampanyalarımızın etkililiğini belirlememize imkân verir. Bu bilgileri ürünlerimizle ve hizmetlerimizle ilgilenebilecek olan kullanıcılar için reklam hedeflemek amacıyla kullanıyoruz. Daha fazla bilgi veya tercihlerinizi ayarlamak için buraya tıklayınız.

  • DoubleClick Bid Manager ve DoubleClick Campaign Manager

Bu DoubleClick araçlarını sitemizi ziyaret etmiş ya da reklamlarımızı tıklamış olan kullanıcılara yönelik yönetmek ve sunmak için kullanabiliriz. Daha fazla bilgi veya tercihlerinizi ayarlamak için buraya tıklayınız.

  • DoubleClick Search

DoubleClick Search’ü kullanıcıların arama motorlarına girmiş oldukları terimlere dayanarak reklam sunmak için kullanabiliriz. Bu aracı aynı zamanda reklamlarımızın etkinliğini ölçmek için de kullanabiliriz. Daha fazla bilgi veya tercihlerinizi ayarlamak için buraya tıklayınız.

  • Facebook Connect ve Facebook Social Plugins

Bu teknolojiyi kullanıcılara web sitelerimizle ilgili deneyimlerini Facebook’ta paylaşmalarına imkân vermek için kullanıyoruz. Çekilmek için Facebook hesabınızdan çıkış yapın ve aboutads.info/choices adresini ziyaret edin.

  • Facebook Custom Audience

Facebook Custom Audience’ı belli bir kullanıcı grubuna yönelik reklam sunmak için kullanabiliriz. Bu aracı aynı zamanda kullanıcıların reklamlarımızdan birine tıkladıktan sonraki davranışlarınız yakalayıp rapor etmesi için kullanabiliriz.

Çekilmek için Facebook hesabınızdan çıkış yapın ve aboutads.info/choices adresini ziyaret edin.

  • Facebook Social Graph

Facebook Social Graph’ı pazarlama kampanyalarımızın etkinliğini ölçmek için

kullanabiliriz. Çekilmek için Facebook hesabınızdan çıkış yapın ve aboutads.info/choices adresini ziyaret edin.

  • Fonts.com

Fonts.com’u karakter tabanlı dil desteği olan web sitelerimizi optimize etmek için kullanıyoruz. Bunu yapabilmek için, bir kullanıcının görüntülediği ve indirdiği yazı tipleri altkümesini depolayacak bir tanımlama bilgisi yerleştirilir. Daha fazla bilgi için buraya tıklayınız.

  • Google AdWords

Google AdWords’ü reklam sunmamıza ve kampanyalarımızın etkinliğini ölçmemize yardımcı olması için kullanabiliriz. Bu aracı aynı zamanda konum bilgisi toplamak, hedef kitle segmentleri oluşturmak ve yeniden pazarlama amacıyla kullanabiliriz. Daha fazla bilgi veya tercihlerinizi ayarlamak için buraya tıklayınız.

  • Google Analytics

Google Analytics’i kullanıcılar hakkında bilgi toplamak için kullanıyoruz. Örneğin, ziyaretçilerin hangi siteden geldikleri ve bir ziyaretçinin web sitemize toplam ziyaret sayısı gibi bilgileri topluyoruz. Buna kullanıcının konum bilgisi de dâhil olabilir. Google Analytics Advertising özelliklerini pazarlama amacıyla kullanabiliriz. Buraya tıklayarak şu anki internet tarayıcınız için Google Analytics Opt-Out Browser eklentisini kurarak Google Analytics tarafından izlenmekten çekilebilirsiniz. Buraya tıklayarak daha fazla bilgi alabilirsiniz.

  • Google Dynamic Remarketing

Bu izleme araçlarını internet reklamlarımızın etkililiğini artırmak için kullanıcıların zaman içinde ve üçüncü tarafların sitelerindeki davranışlarını izlemek için kullanıyoruz. Kullanıcıların hangi reklamları görüntülediği ve reklamlara tıklayıp tıklamadıklarıyla ilgili bilgiler topluyoruz. Bu bilgileri reklamlarımızı geliştirmek ve kişiselleştirmek için kullanıyoruz. Daha fazla bilgi veya tercihlerinizi ayarlamak için buraya tıklayınız.

  • Google Tag Manager

Google Tag Manager’ı kullanıcı davranışlarını izlemek, trafik analizi ve pazarlama optimizasyonu için kullanıyoruz. Bu üçüncü taraf etiketlerinin yönetilmesini içermektedir. Google Etiket Yöneticisi aracılığıyla yönetilen üçüncü taraf etiketleri Skyscanner, TripAdvisor, Trivago, Baidu ve Derbysoft'u içermektedir. Daha fazla bilgi veya tercihlerinizi ayarlamak için buraya tıklayınız.

  • Google+ Platform

Google+, Google’ın sahip olduğu, kullanıcıların insanları aile, arkadaş, tanıdıklar gibi farklı çemberlere atayabildiği ve bu çemberlerdeki üyelerin çeşitli faaliyetlerini görebildiği bir sosyal ağdır. Google+ platformlarımıza sitemizin kodu içinde küçük bir HTML parçası kullanarak yönlendirme yapıyoruz. Daha fazla bilgi veya tercihlerinizi ayarlamak için buraya tıklayınız.

  • MediaMath

Bu teknolojiyi reklam faaliyetlerimizi yönetmek, yürütmek ve optimize etmek için kullanıyoruz. Daha fazla bilgi veya tercihlerinizi ayarlamak için buraya tıklayınız.

  • New Relic

Bu tanımlama bilgisi sadece Naviation Timing API desteklemeyen tarayıcılarda

web sitelerimizdeki kullanıcı oturumlarını izlemek için kullanılır. Daha fazla bilgi almak için buraya tıklayınız.

  • Omniture (Adobe Marketing Cloud)

Omniture’ı ziyaretçilerin web sitemizi nasıl kullandığı hakkında bilgi almak için kullanıyoruz. Örneğin, ziyaretçilerin hangi siteden geldikleri ve bir ziyaretçinin sitemize toplam ziyaret sayısı gibi bilgileri topluyoruz. Daha fazla bilgi veya tercihlerinizi ayarlamak için buraya tıklayınız.

  • Rubicon

Rubicon’u sergi reklam faaliyetlerimizi kurmak, yönetmek ve optimize etmek için kullanıyoruz. Daha fazla bilgi için buraya tıklayınız.

Tercih edeceğiniz seçenekler tarayıcıya ve aygıta özgüdür.